Hívjon minket! +36706326272
Állatkarnevál társasjáték óvodások társasjátéka sok sok állatfigurával!
Állatkarnevál társasjáték ez a társasjáték 4 fatáblát, 36 db állatfigurát (6 különböző színű állatcsoport, színenként 6 állat) és 2 kockát tartalmaz. Az állatkarnevál szín és formafelismerő lehetőséget nyújt arra, hogy a gyerekek játék közben ismerkedjenek a színekkel és az állatokkal.
A játék, különböző szabályok szerint játszható, most ebből szeretnénk néhányat bemutatni.
1. Összeillő formák
Csak az állatfigurás kockát használja a játékhoz! A játékosok körbe ülnek, minden játékos kap egy fatáblát. Az első (egyéni megegyezés szerint, például a legfiatalabb) játékos kezdje a játékot és dobjon a kockával. Azt a figurát, amit a kocka mutat, helyezze a saját fatáblájára (színtől függetlenül). Ezután a következő játékos dobjon (óramutató járásával megegyező irányban) és a dobott figurát most Ő helyezze a saját táblájára. Ezt addig játsszák így, amíg a játékosok közül az egyik a saját táblájára az összes (6db) állatfigurát felteszi.
Megjegyzés: Ha valaki olyan állatfigurát dob, ami már a táblájára korábban felhelyezett, akkor az a játékos abban a körben nem tud állatot elhelyezni (ő kimarad és a következő játékos dobhat).
A győztes: aki a leggyorsabban felteszi a 6 különböző állatfigurát a táblára!
(A játékosok számától függően és megegyezés szerint használhatóak különböző színű és számú állatcsoportok. Például 2 játékos esetén használható 2 vagy 3 vagy 4 szett különböző színű állatcsoport, 3 játékos esetén használható 3 vagy 4 vagy 5 szett különböző színű állatcsoport, 4játékos esetén használható 4 vagy 5 vagy 6 szett különböző színű állatcsoport.)
2. Összeillő színek
Csak a színes kockát használja a játékhoz! Az előző (1-es pont) szabályokhoz hasonlóan, most a dobott színek szerint helyezze az állatokat a fatáblákra. A játék menete megegyezik az egyes pontban leírtakkal!
3. Összeillő színek és az állatok
Most egyszerre használja a játékos a két kockát, amikor dob. A feladat, hogy azt a színű és formájú állatfigurát, amit a két kocka együtt mutat, helyezze a táblájára. Például, ha zöld színt mutat az egyik kocka és lovat mutat a másik kocka, akkor a zöld lovat helyezze a játékos a táblájára.
Megjegyzés: Ha már valaki korábban dobott zöld lovat és azt feltette a saját táblájára, akkor ez a játékos ebben a körben kimarad (nem tesz semmit a táblára)! Ha, már korábban dobott a játékos lovat és a tábláján már foglalt ez a hely, akkor ebben a körben kimarad (nem tesz semmit a táblára)!
Ajánlott életkor: 3-8 éveseknek
4. Éles szem és gyors kéz Játék a kockákkal és az állatokkal fatábla nélkül!
Tegye félre a fatáblákat! Két kockával, egymás után dobjanak a játékosok (az óramutató járásával megegyezően). Az összes játékos közül, aki először megtalálja azt a színű és formájú állatfigurát, amit a két kocka együtt mutat, felveheti magához.